TERAPIA POWIĘZIOWA

Czym jest terapia powięziowa?

Terapia powięziowa to metoda znoszenia bólu

Terapia powięziowa jest formą leczenia opierającą się na tkance budującej nasze ciało oraz w dużej mierze odpowiadającej na odczuwanie bólu, jaką jest powięź. Poprzez nadmierne napięcie przenoszone przez anatomiczne taśmy mięśniowo-powięziowe ból może być odczuwany w odległych rejonach ciała w stosunku do miejsca jego powstania. Restrykcje powięziowe, zrosty, zgrubienia czy nadmierne napięcie powodują dolegliwości bólowe pacjenta. Podczas terapii powięź jest uwalniana, dzięki czemu pacjent przestaje odczuwać bóle i napięcia. Jest to nowy rodzaj terapii, która łamie schemat serii 10 zabiegów pod rząd jak to jest w przypadku masażu – pacjent przychodzi na 3-4 sesje terapeutyczne w odstępach 3-7 dni. Korzyści wynikające z terapii powięziowej to działanie przeciwbólowe, poprawa zakresu ruchomości stawów, zniesienie uczucia sztywności oraz poprawa funkcjonowania układu nerwowego i krwionośnego.

Wskazania do terapii powięziowej:

• bóle kręgosłupa i szyi oraz głowy (ostre i przewlekłe),
  • dolegliwości stawów biodrowych,
  • kontuzje stawów kolanowych (np. kolano skoczka, kolano biegacza, naciągnięcia mięśni kulszowo-goleniowych, dolegliwości stawu rzepkowo-udowego i inne),
  • urazy stawu skokowego (świeże skręcenia), stany po urazach ze złamaniami, bolesne stany po zabiegach i unieruchomieniach, bóle piszczeli, bóle łydek i ścięgna Achillesa,
  • bóle i ograniczenia ruchomości stawów barkowych, zamrożony bark, zespół bolesnego barku,
  • bóle stawów łokciowych, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, przeciążenia, mikrourazy,
  • dolegliwości stawów rąk, nadgarstków i palców, zespół cieśni nadgarstka i inne.
Facebook Messenger for Wordpress